Guides and Trips in The Netherlands

Wandeling naar Zuid- & Noordwolde
by lapuella on Mar 09, 2014
Walking | 8.0 miles
Ik was met vrienden naar mijn volkstuin gereden omdat zij wat struikjes voor mijn tuin hadden en had besloten om vanaf daar met een omweg naar huis terug te wandelen. In Noordwolde heb ik bij de mooie kerk een tijdje gepauzeerd en wat gegeten. Echt geweldig weer was het vandaag. Helaas heb ik wel steeds last van een branderig gevoel in mijn rechter voetzool tijdens het wandelen (eerder ook tijdens het hardlopen)....
Wandeling naar Zuidwolde met mijn broer Zoot
by lapuella on Feb 27, 2014
Walking | 7.4 miles
We starten met een mager zonnetje, maar gaandeweg werd het meer bewolkt en de laatste 2 km regende het behoorlijk hard. Onderweg hebben we nog even wat boodschappen gedaan en wat koophuizen bekeken (mijn broer is op zoek naar een huis) en natuurlijk weer de nodige foto's gemaakt.   Mijn Garmin GPSmap 60 CSx gaf een afstand van 12,59 km aan, dat is dus een verschil van ruim 1,2 km. Vreemd!  http://connect.garmin.com/activity/452282873  ...
Mijn kat Aisha Photo
Wandeling met mijn broer Zoot door o.a. het Edonbos
by lapuella on Feb 25, 2014
Walking | 6.2 miles
Vandaag weer eens achter de Noordermolen langs gewandeld en daarna doorgelopen naar het Edonbos, waar ik slechts 1 keer eerder was geweest. Tijdens de laatste kilometers begon het te regenen, toen was de lol er wel wat af en zijn we zo snel mogelijk huiswaarts gekeerd.  http://connect.garmin.com/activity/451351764
Wandeling met mijn vriend Hans door het Le Roy gebied in Lewenborg Groningen
by lapuella on Feb 23, 2014
Walking | 5.3 miles
We hebben een stukje door het Le Roy gebied in Lewenborg (Groningen) gewandeld en zijn toen even bij Kinderboerderij B.O.A.P. Malle gaan kijken. Vervolgens door het Kardingegebied terug. Onderweg nog even wat boodschappen gedaan in winkelcentrum Lewenborg.
Fietstocht naar Ezinge, de Noordzee en Pieterburen
by lapuella on Aug 31, 2013
56 miles
Rond kwart over 12 vanmiddag vertrokken we op onze mountainbikes richting de Noordzee. Op de heenweg hadden we behoorlijk wind tegen. In Ezinge hebben we een poosje rondgestruind bij het kerk gebouwd op een wierde. Op de dijk bij de Noordzee hebben we even gepauzeerd, maar waaiden er behoorlijk weg en zijn toen snel doorgereden naar Pieterburen. Vervolgens zijn we via Garnwerd weer naar Groningen gefietst. We hadden er lekker zonnig weer...
Fietstocht naar Wittewierum, Woltersum, Wirdum en Stedum
by lapuella on Aug 27, 2013
40 miles
Samen met mijn 2 broers en nichtje Esther heb ik een mooie fietstocht gemaakt naar o.a. het mooie kerkje met begraafplaats in Wittewierum en de oude steenfabriek in Wirdum. Helaas bleek het terrein van de oude steenfabriek afgesloten wegens verkoop van de grond en kon ons geplande bezoekje aan de vriendelijke krakers van het pand niet doorgaan. We zijn desondanks stiekem onder de afrastering doorgekropen en hebben nog wat foto's gemaakt, totdat...
Fietstocht naar de Fraeylemaborg in Slochteren
by lapuella on Jun 11, 2013
Road biking | 28 miles
Samen met mijn broer Zoot een mooi fietstochtje gemaakt naar de Fraeylemaborg in Slochteren! Onderweg zagen we een ree in de buurt van Harkstede en een buurtbewoonster wist ons te vertellen dat het dier erg oud is en waar de ree meestal slaapt.Langs de kant van de weg bij een huis vlakbij Lageland hadden ze allerlei dingen te koop staan en heeft Zoot voor 4 euro een paar goed uitziende skates gekocht...
Duurloopje van 14 km door Middelbert en Engelbert
by lapuella on May 23, 2013
Running | 8.7 miles
Ik had ter afwisseling een nieuwe route bedacht door Middelbert en Engelbert en deze bleek erg mooi. De zon scheen ook heerlijk waardoor alles er prachtig uit zag! :) Wegens wat klachten aan de achillespees van de rechtervoet en een pijnlijke scheenbeen van het linkerbeen heb ik vandaag wat rustiger gelopen. In het begin ging het nog erg moeizaam maar naarmate ik langer liep ging het steeds lekkerder. Onderweg nog wel 2 x...
Wandelingetje in Den Andel en Pieterburen
by lapuella on May 14, 2013
Den Andel, Groningen, The Netherlands
Walking | 6.3 miles
Mijn broer Zoot belde vanochtend of ik zin had om even mee te gaan naar Den Andel om een fiets op de halen. Eventueel zouden we dan nog even doorrijden naar de zee, dus dat leek me wel leuk.In Groningen regende het een beetje toen we wegreden, maar in Den Andel was het stralend weer en daarom hebben we een leuke wandeling gemaakt in het pittoreske dorpje. Ik had nog geluk, want...
12 km hardlopen
by lapuella on May 12, 2013
Running | 7.5 miles
Ik was iets te overmoedig, want was van plan ongeveer 15 km te lopen en dit keer zonder enkelbrace (wegens verstuikte enkel), maar na 7 km begon de voetzool van mijn linkervoet te 'branden' en na 12 km vond ik het wel welletjes. Ik had ook een behoorlijk verval inmiddels, mede door de tegenwind. Ik moest daarna nog wel 5 km naar huis wandelen en heb dat afgewisseld met rustig joggen. Onderweg...
5 km naar huis lopen/joggen (na 12 km hardlopen)
by lapuella on May 12, 2013
Garmerwolde, Groningen, The Netherlands
Walking | 3.3 miles
Na 12 km hardlopen was ik nog ruim 5 km van huis verwijderd en heb afwisseld gewandeld en gejogd naar huis. Onderweg nog wat foto's gemaakt.
6,4 km hardlopen met Hans
by lapuella on May 11, 2013
Running | 4.0 miles
Vandaag weer hardgelopen na anderhalve week niet lopen wegens een verstuikte enkel. Het was nog een beetje pijnlijk en de enkelbrace zat wat in de weg, maar ik ben niet ontevreden over hoe het ging. De tweede helft heb ik wat sneller gelopen dan de eerste, waardoor ik nog net op gemiddeld 10 km per uur kwam.
Fietstocht met Jelle van Groningen naar Siegerswoude en terug.
by lapuella on May 07, 2013
Road biking | 65 miles
Vanochtend rond half 11 vertrok ik richting Jelle om samen met hem een fietstocht te maken naar Siegerswoude in Friesland, waar hij is geboren en opgegroeid. Op de heenweg hebben we nogal geslingerd qua route en konden de weg niet helemaal goed vinden, maar aangezien we geen haast hadden maakte dat ook niet uit en we hebben onderweg door hele mooie gebieden gefietst.Bij een kudde koeien hebben we even in de berm...
Oranje boven en de koningsspelen - skatetocht + spelletjes met de Inline Zondagclub
by lapuella on Apr 28, 2013
Roller skating | 11.3 miles
Vandaag was Maureen inspirator en wegens de aanstaande k(r)roningsdag had ze het thema 'Oranje boven en de koningsspelen' bedacht. Er was vandaag een nieuwe deelnemer, Daniëlle uit Winschoten, dus we begonnen met een kennismakingsrondje. Vervolgens skaten we via de Prinsesseweg richting Universiteitscomplex naar het Willem Alexander Sportcentrum. Alwaar ik een groepsfoto heb gemaakt die Anneke voor plaatsing naar de Gezinsbode zal sturen.Daar aangekomen hebben we een wedstrijdje slalommen gedaan in twee wisselende...
Fietstocht met Jelle van Groningen naar Delfzijl en terug.
by lapuella on Apr 24, 2013
Road biking | 45 miles
Vanmiddag een mooie fietstocht gemaakt met Jelle naar Delfzijl. Ons doel was eigenlijk Appingedam (met zijn hangende keukens), maar toen we zagen dat Delfzijl slechts iets meer dan 5 km verderop lag konden we de verleiding niet weerstaan om nog wat verder te fietsen. Op de heenweg hadden we flinke wind mee en waren we in no-time in Appingedam (met een korte pauze in Wittewierum bij het idyllische kerkje en dito kerkhof)....
4 km hardlopen
by lapuella on Apr 22, 2013
Running | 2.5 miles
4,8 km hardlopen met Hans
by lapuella on Apr 20, 2013
Running | 3.0 miles
Nieuw afstandsrecord, 24 km hardlopen! :)
by lapuella on Apr 19, 2013
Running | 14.9 miles
Piri Pizzatocht Inline Zondagclub
by lapuella on Apr 01, 2013
Assen, Drenthe, The Netherlands
Roller skating | 41 miles
Foto's en verhaal volgen nog.
9 km hardlopen
by lapuella on Mar 31, 2013
Running | 5.8 miles
Vandaag voor de tweede keer gelopen op mijn minimalistische hardloopschoenen. Het ging best lekker en het was erg mooi onderweg doordat het vrij zonnig was. Na 7,35 km kwam ik een vriendin tegen met haar vriend en ben toen gestopt en heb nog wat foto's en filmpjes van o.a. het kalfje in het Kardingegebied gemaakt. Daarna rustig hardgelopen naar huis omdat het te koud was om te wandelen.