Mountain biking Guides and Trips

by lapuella on Aug 09, 2015
Groningen, Groningen, Netherlands
Mountain biking | 71 miles
Erg leuke ervaring. Ik werd door RTV Noord de hele dag gevolgd en geïnterviewd omdat ze het inspirerend vonden dat ik na borstkanker alweer zoveel sport. Interview is te zien op: https://youtu.be/Fg_JKMevuqg?t=50s
Fietstocht van Apeldoorn naar Groningen
by lapuella on Aug 01, 2015
Apeldoorn, Gelderland, Netherlands
Mountain biking | 96 miles
Nieuw afstandrecord. Het was een mooie fietstocht maar ook best zwaar omdat ik last had van mijn knieen. In Assen heb ik een lange tussenstop gehad, want ging bij mijn vriend eten en vanaf Assen zijn we samen naar mijn huis gefietst.
Time-lapse filmpje van mijn fietstochtje Video
Fietstochtje naar o.a. Klein- en Groot Wetsinge en Garnwerd
by lapuella on Jan 01, 2014
Mountain biking | 20 miles
Leuk fietstochtje, onderweg regelmatig gestopt om even foto's te maken. Jammer dat het nog zo vroeg donker wordt, daardoor fietste ik de terugweg grotendeels in het donker, een volgende keer proberen wat eerder op de dag weg te komen!
Fietstochtje met Hans naar Middelbert, Engelbert en Harkstede
by lapuella on May 25, 2013
Mountain biking | 19.6 miles
Hans had vandaag mijn nieuwe (tweedehands) mountainbike in orde gemaakt en het leek ons leuk dan gelijk ook een mooi fietstochtje te maken. Helaas was het nogal fris en liet de zon zich ook niet zien, maar met een paar dunne handschoenen en voldoende kleding was het prima te doen.We wilden een oude route die ik ooit had gereden met een Fiets-Fit clinic opnieuw rijden, maar kwamen net als eerder als eens...
Fietstocht van Rolde naar Groningen
by lapuella on May 19, 2013
Rolde, Drenthe, Netherlands
Mountain biking | 33 miles
Wegens het skaten in Veenhuizen vanochtend met de Inline Zondagclub was ik al enigszins in de buurt van Rolde en ging ik samen met Hans (die in Assen woont) een mountainbike bekijken die via Marktplaats aangeboden werd in Rolde. Na wat twijfelen omdat de versnellingen niet goed werkten (vermoedelijk omdat de fiets te lang stilgestaan heeft) en de fiets qua frame toch wat te groot is had ik wegens de extra 40...
Fietstocht Tsjechisch Zwitserland (Stará Oleška)
by lapuella on Jul 31, 2012
by lapuella on Jun 18, 2012
Westlaren, Drenthe, Netherlands
Mountain biking | 24 miles
Ik had vanochtend een afspraak in Smilde en zou vanaf het station in Assen worden opgehaald. Mijn vriend Hans, die in Assen woont had me heel lief naar het station gebracht omdat het vanochtend hoosde. Ik ben na de afspraak weer naar het huis van Hans gegaan en besloot in overleg met hem dat ik zijn mountainbike kon lenen en dat ik terug naar Groningen zou fietsen i.p.v. met de trein terug...
Pasgeboren lammetjes en een heleboel wilde ganzen. Video
Fietstocht Harkstede, Kolham, Woudbloem etc. (Waterschap Duurswold)
by lapuella on Feb 25, 2012
Mountain biking | 26 miles
Ik heb vandaag samen met Hans ruim 40 km gefietst in de buurt van Harkstede. We zijn eerst even langs Belga Fietsen gereden alwaar Hans ter plekke bar-ends (soort handsteuntjes) op zijn stuur heeft laten monteren en een fietspompje heeft gekocht en daarna hebben we afwisselend off-road en op verharde wegen gefietst en onderweg bij een picknick bankje nog even geluncht.  De bedoeling was om een route die ik tijdens een Fiets-Fit...
Laatste Fiets-Fit mountainbike clinic - najaar 2011
by lapuella on Oct 22, 2011
Groningen, Groningen, Netherlands
Mountain biking | 38 miles
Helaas was vanochtend alweer de laatste Fiets-Fit mountainbike clinic.We hadden er wederom prachtig zonnig weer bij! :-)  In de winkel van Belga Fietsen was er eerst de gelegenheid om nog even wat te drinken en een plak koek te eten en legde Luuk Belga ons uit wat de bedoeling was van deze laatste les.  Ook deze keer werd de groep in drieën gesplitst (beginners, iets gevorderden en gevorderden), waarbij de gevorderden als...
 Video
Mountainbike Fiets-Fit clinic les 4 in Norg
by lapuella on Oct 15, 2011
Norg, Drenthe, Netherlands
Mountain biking | 9.6 miles
Koud maar wel heel zonnig begon onze 4e Fiets-Fit mountainbike clinic in Norg vanochtend. In eerste instantie zat iedereen handen te wrijven op de momenten dat we uitleg kregen, maar nadat we naar een zonnig grasveldje waren gefietst ging het snel beter qua temperatuur.  Op het grasveld hebben we geoefend met het overwinnen van obstakels zoals takken, boomstronken, boomwortels etc.. Instructeur Mark liet zien hoe je over dikke takken kunt 'springen' met...
Mountainbike Fiets-Fit clinic les 3 in Zuidlaren
by lapuella on Oct 08, 2011
Westlaren, Drenthe, Netherlands
Mountain biking | 8.2 miles
Vandaag was de derde Fiets-Fit mountainbike clinic en deze keer was (een plek in de omgeving van) Zuidlaren de locatie voor onze oefeningen.  Om te beginnen hadden we een lekker zonnetje erbij terwijl er zeer regenachtig weer was voorspeld, dus dat begon goed! :-)  Ik reed naar de plaats van bestemming 2 keer verkeerd, dat begon dus minder goed, maar gelukkig was ik nog net op tijd voordat de groep vertrok. Pffff....
Mountainbike Fiets-Fit clinic - les 2
by lapuella on Oct 01, 2011
Sorghvliet, Groningen, Netherlands
Mountain biking | 9.4 miles
Vandaag was de 2e mountainbike Fiets-Fit clinic bij Borgerswold in Veendam en we hadden alweer heel erg veel geluk met het prachtige (na-)zomerweer!  Helaas ging 1 deelnemer al vrij in het begin onderuit met de fiets en viel met haar hoofd op het asfalt. Dat was uiteraard flink schrikken. Na kort overleg werd besloten voor de zekerheid een ambulance te bellen en later vandaag werd bekend dat haar sleutelbeen was gebroken en...
Fietstocht naar Bourtange
by lapuella on Oct 01, 2011
Sorghvliet, Groningen, Netherlands
Mountain biking | 58 miles
Vanochtend was de 2e mountainbike Fiets-Fit clinic, ditmaal in Veendam (Borgerswold). Het verslag daarvan vind je op: http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=1310056 Aangezien ik het altijd leuk vind om op nieuwe plekken te fietsen grijp ik meestal de kans aan om na een Fiets-Fit clinic zelf nog een fietstocht te maken. De eerste 30 km naar Veendam hoefde ik dus niet meer te fietsen (omdat ik die al met de auto had afgelegd) waardoor ik weer gemakkelijker...
Mountainbike Fiets-Fit clinic - les 1
by lapuella on Sep 24, 2011
Mountain biking | 9.0 miles
Vanochtend om kwart over negen begon de 1e training van de mountainbike Fiets-Fit clinic bij Belga fietsen in Harkstede.  Ik had besloten ditmaal  op de fiets naar Harkstede te gaan i.p.v. de fiets achterin de bestelbus te gooien en er heen te rijden. Het was al prachtig weer maar nog wel wat nevelig en fris.  Aangekomen bij Belga fietsen kreeg de grote groep deelnemers een warm welkom met koffie/thee en koek. Daarna...
Fietstochtje Engelbert, Westerbroek, Scharmer en Harkstede
by lapuella on May 30, 2011
Mountain biking | 29 miles
Wegens het mooie weer wilde ik vandaag eens testen of ik weer kan fietsen zonder last te krijgen van mijn ontstoken schouder. Vanochtend deed ik een poging, maar kreeg een spoedklus tussendoor en moest dus in allerijl weer naar huis. Eind van de middag ben ik opnieuw op de fiets gestapt en heb na een bezoekje aan 'Belga fietsen' lekker een eind rondgereden.  Heerlijk om weer te fietsen en af en toe...
Fiets-Fit clinic en daarna fietstocht door Groninger dorpjes
by lapuella on Apr 16, 2011
Harkstede, Groningen, Netherlands
Mountain biking | 60 miles
Vandaag was helaas alweer de laatste Fiets-Fit MTB clinic. We starten vandaag met alle groepen (race en MTB) in Harkstede. Ditmaal hebben we 36 km in een tourtocht van 2 uur gereden. Erg leuk en soms een tijdje best pittig. Petje af voor de instructeurs die een mooie en afwisselende route hadden gemaakt. Ik en volgens mij iedereen was erg enthousiast over de Fiets-Fit clinic en ik weet al vrijwel zeker dat...
Mede Fiets-Fitter Marcory Photo
Fiet-Fit clinic en daarna fietstocht Norg, Peize en Roden
by lapuella on Apr 09, 2011
Norg, Drenthe, Netherlands
Mountain biking | 46 miles
Vandaag was de 4e Fiets-Fit clinic en we starten dit keer in het mooie Norg.We hebben vandaag geoefend met hoe je moet handelen als je obstakels op je weg tegenkomt. Laag hangende takken, boomstronken e.d.. Bukken, naast je fiets hangen en 'springen' met je fiets. Deze laatste oefening ging me helaas nog allesbehalve goed af, dus nog even oefenen voor volgende week!De foto's en video's van Fiets-Fit vind je op http://lapuella.nl/index.php?url=fietsfitNa de...
Fiets-Fit clinic en daarna fietstocht rond Zuidlaardermeer
by lapuella on Apr 02, 2011
Schipborg, Drenthe, Netherlands
Mountain biking | 30 miles
Vandaag was de 3e week van de Fiets-Fit MTB clinic. Ditmaal fietsten we in een gebied tussen Zuidlaren, Tynaarlo en Zeegse. Een prachtig gebied om te mountainbiken! Helaas tijdens de clinic geen tijd gehad om foto's van de natuur te maken.Ook dit keer was de Fiets-Fit MTB clinic erg leuk en leerzaam.Foto's en video's van de Fiets-Fit clinic vind je op: http://lapuella.nl/index.php?url=fietsfit  Na de les heb ik met mede Fiets-Fitter John een...
De overige Fiets-Fit foto's zet ik nog op een aparte website! Photo
Fiets-Fit clinic en daarna fietstocht in omgeving Veendam
by lapuella on Mar 26, 2011
Mountain biking | 34 miles
Vandaag was de 2e les van de MTB Fiets-Fit clinic. We starten dit keer in Borgerswold in Veendam. Vooral het remmen maar ook het schakelen kwam vandaag aan bod. Het was wederom erg leuk en leerzaam! Foto's en video's van de Fiets-Fit clinic vind je op: http://lapuella.nl/index.php?url=fietsfit Na de les ben ik zelf nog een stuk van de MTB route gaan volgen. Ik ben daarbij  een keer flink onderuit gegaan en werd...